Mona Nicolaysen, MDG Telemark, MDG, Stortingsvalg, MDG Skien
Fotocredit: Calle Huth

Vår 1. kandidat Mona Nicolaysen

Mona er utdannet barnehagelærer og er en dyktig foreleser som brukes over hele landet.

Hun ser på barnehagen som en demokratisk arena der barn har rett til å bli møtt som individer med egne intensjoner, og der barnets integritet og iboende drivkraft for lek, læring og fellesskap skal ivaretas. Barn er også borgere. Mona sitter i bystyret i Skien. Som medlem av formannskapet og hovedutvalg for oppvekst har hun blitt kjent for sin rause væremåte og sin vilje til å finne løsninger på tvers av skillelinjer. Vi vil bekjempe arbeidsledighet gjennom en rask og målrettet omstilling fra et oljeavhengig til et bærekraftig samfunn.

For å bli bedre kjent med Mona Nicolaysens standpunkter, se hennes leserbrev fra valgkampen på denne siden.

For å bli bedre kjent med Miljøpartiet de Grønnes politikk, se vår nasjonale nettside med oversikt over aktuelle politikkområder for Stortingsvalget 2017.

Se ellers forsiden til denne siden for MDG Telemark for link til hele valgprogrammet til MDG og til MDG Telemarks program.